Sunday, November 1, 2009

PEPERANGAN MELETUS KEMBALI


BUAT sekian kalinya peperangan meletus kembali setelah sepurnama menadah otak dan memerah keringat dalam menuntut ilmu...inilah lumrak serorang pejuang yang bernama pelajar......
kehidupan pelajar tadak asing dengan persaingan dan perebutan untuk mendapat tempat diantara yang terbaik....
sepanjang semusim kita bersengkang mata, menadah otak mendengar leteran seorang manusia yang bernama pensyarah. sederap kaki melangkah tanpa perlu menoleh kebelakang untuk terus mara kehadapan menjulang cita mengejar impian. itu lah iltizam insan yang begelar pelajar....
masihkah kau ingat teman bagaimana kita mengharungi ranjau perjuang ini...
adakah kau masih sama seperti permulaan perjuangan ini...
atau telahkah kau hanyut di bawa arus yang menghalangi perjuangan kita..
atau kau masih lena diulit mimpi...
sedar lah teman yang peperangan kini meletus kembali...
persiapkan lah persenjataanmu agar kau tak tewas di medan juang..
bangkit lah teman...ayuh bersama kita hadapi perpeangan ini...
bukan perang ku tapi peperangan kita bersama...
andai aku terleka sedarkan lah aku teman...
andai aku lemah mak kuatkan lah aku dengan semangat mu agar aku mampu menghadapi musuh yang datang....
ayuh lah kita berjuang menghadapi ujian...
inilah peperangan buat insan yang bergelar mahasiswa....

No comments: